dehaze

Genişletilmiş Gerçeklik (XR), gerçek ve sanal dünya ile insan-makine etkileşiminin birleşimidir. Genişletilmiş Gerçeklik, Artırılmış Gerçeklik (AR), Sanal Gerçeklik (VR), Karma Gerçeklik (MR) gibi teknolojileri içerir. Bir başka deyişle, XR, üç gerçeklik türünü (AR, VR, MR) tek bir araya getiren bir şemsiye olarak tanımlanabilir.

Teknik olarak genişletilmiş gerçeklik terimi bireylerin orda olma hissini yaşadığı bilgisayar kaynaklı 3 boyutlu ortamlar için kullanılmaktadır. Kullanıcılar, çeşitli çevre birimleri (kasklı ekran vb.) aracılığıyla sanal ortamlara dahil olmaktadır. Kullanıcıların deneyimi “gerçekten” yaşayabilmesi için, genişletilmiş gerçeklik tasarımlarının kusursuz olması gerekmektedir; aksi takdirde yaratılan zayıf “gerçeklik hissiyatı” kullanıcının bu deneyimi tam olarak yaşayamamasına sebep olmaktadır.

Genişletilmiş geçeklik ortamları, katılımcı üzerinde yarattığı gerçeklik hissiyatı yoğunluğuna (seviyesine) göre farklılıklar göstermektedir;

  • Kısmi Katılımlı Ortamlar
  • CAVE – Tam Katılımlı Ortamlar
  • Ortak (Çoklu) Katılımlı Ortamlar

Negentra, bünyesinde bulundurduğu İmece Stüdyo markası ile kurumsal müşterileri için genişletilmiş gerçeklik oyunları ve deneyimlerini geliştirmeye öncülük eden bir oyun geliştirme stüdyosudur. Tasarladığı rebrandable deneyimler, toplantılar, teşvik etkinlikleri, konferanslar ve fuarlarda gösteri veya eğlence için kullanılmaktadır. Genişletilmiş gerçeklik teknolojilerinin henüz çok yeni teknolojiler olmasına rağmen, 40’tan fazla marka ve etkinlik için hali hazırda çözümler geliştirmiştir. Negentra, kurumunuz için en doğru genişletilmiş gerçeklik ihtiyacını sizin için analiz ederek en doğru çözümü siz değerli müşterilerine sağlamayı amaçlamaktadır.

Genişletilmiş Gerçeklik Referanslarımız

Eskişehir Web Tasarım